· E-comservice · 2 min read
Mono-block optimalisatie webshop
E-comservice heeft een webshop gebouwd voor Mono-Block, gespecialiseerd in mono-block airconditioners. De wens van de klant was het creëren van een gebruiksvriendelijke webshop dat snel laadt, duidelijke uitleg geeft over de voordelen van Mono-block airconditioning en de verkoop stimuleert.

Belangrijkste punten
Snelle laadtijden
We hebben de webshop geoptimaliseerd voor snelheid, waardoor bezoekers direct toegang hebben tot alle informatie en producten zonder onnodige wachttijden. Dit zorgt voor een prettige gebruikerservaring en vermindert het risico op vroegtijdig afhaken van potentiële klanten. Snelle laadtijden zijn cruciaal voor webshops en veel bepalend voor de bezoeker waar hij/zij gaat bestellen.
Geavanceerde productconfiguratie
E-comservice heeft een “variant” buttons geïmplementeerd op de productpagina’s waarmee klanten eenvoudig hun ideale airconditioner kunnen samenstellen. Klanten kunnen kiezen uit verschillende kleuren, passende accessoires selecteren en de optie voor professionele installatie toevoegen. Dit verhoogt de klanttevredenheid, de gemiddelde orderwaarde en zorgt voor meer kant en klare bestellingen in plaats van losse offerte aanvragen.
Gebruiksvriendelijke look and feel
De webshop heeft een minimalistische uitstraling en een overzichtelijke navigatie. Dit zorgt voor een prettige winkelervaring. Dit design helpt bezoekers om gemakkelijk en snel door de webshop te navigeren, waardoor de kans op afhaken aanzienlijk vermindert en vereenvoudigd het bestelproces. Doordat bezoekers snel kunnen bestellen minimaliseer je de twijfelmomenten, met als gevolg dat er meer bestellingen worden geplaatst.
Gedetailleerde productinformatie
We hebben ervoor gezorgd dat elke productpagina voorzien is van uitgebreide specificaties, duidelijke prijsweergave (inclusief accessoires en installatie) en handige dropdown menu’s met aanvullende informatie. Hierdoor kunnen bezoekers weloverwogen beslissingen nemen zonder de hulp van een verkoper.
Bereikbare klantenservice
Door de WhatsApp-functie en een contactformulier op de homepage hebben we de drempel voor klantcontact verlaagd. Dit draagt bij aan een verbeterde klantenservice, vertrouwen en potentieel hogere conversieratio’s.
Redirect integratie
We hebben gezorgd voor een soepele overgang van de hoofd-website naar de webshop, inclusief SEO-vriendelijke redirects. Dit waarborgt de continuïteit van de online zichtbaarheid en prestaties van Mono-block.
Door deze webshop heeft E-comservice bijgedragen aan een verbetering van de online aanwezigheid van Mono-block en potentieel hogere conversieratio’s.